Kenwood ESP 107 - Mokabista

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kenwood ESP 107 - Mokabista op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

ddebeer 02-09-2009
Geschreven voor: Kenwood ESP 107 - Mokabista

Dit apparaat is de laatste maanden de vervanger van een eerdere padjes-machine. Ongetwijfeld de beste koffie die er ooit uit een padje te persen zal zijn, hij doet mijn espressomachine écht concurrentie aan.
Voor mokken met koffie blijven de twee padjes keurig op elkaar in de houder, die willen bij andere machines nog wel eens verschuiven met slappe koffie als gevolg.

Bij het zetten van twee mokken achter elkaar krijgt de tweede mok minder water en wordt dus sterker.
Inregelen van de hoeveelheid water is simpel, maar dit is structureel bij iedere stand.

Lekkere koffie komt natuurlijk met nadelen. Een geluid alsof de buren de muur staan weg te schuren, ontzettend traag en een veel te klein waterbakje. Ontkalken is bijzonder eenvoudig, maar ook na 8 maanden heb ik voor het starten ervan nog steeds de handleiding nodig.

De espressofunctie heb ik verder niet getest, ik gebruik een ander systeem dan de daarvoor vereiste cups.

tvd 13-08-2008
Geschreven voor: Kenwood ESP 107 - Mokabista

heb het apparaat nu iets meer dan een half jaar in gebruik, en ik moet zeggen dat de koffie nog steeds goed smaakt. De temperatuur lijkt wel lager te worden naarmate het apparaat ouder wordt. Nu reeds 2x moeten ontkalken wat goed gaat. Er is echter 1 ergernis opgetreden, nl de padhouder blijft na het koffiezetten vast in het apparaat zitten. Dit begon na ongeveer 5 maanden. Het duurt gewoon een tot ongeveer 10 minuten voor de padhouder weer wordt losgelaten, dus even snel een paar bakjes tappen is er niet meer bij. Jammer maar hierdoor is mijn waardering voor het apparaat tot minimaal gezakt, en overweeg nu toch een ander apparaat te kopen.

diana1974 05-06-2007
Geschreven voor: Kenwood ESP 107 - Mokabista

vindt het een mooi apparaat
maar niet echt handig in gebruik
ik heb hem al terug gebracht ,met een klacht
want de koffie bleef lauw
ik moest hem eerst een paar keer doorspoelen voordat ik een warme bak koffie had
nu heb ik me geld terug gekregen en weer een senseoapparaat gekocht

kereltje1978 04-03-2007
Geschreven voor: Kenwood ESP 107 - Mokabista

Ik vind de Mokabista beter dan de Senseo. Ten eerste meer mogelijk heden. Koffe sterkte beter regelbaar.
Je kan ook espresso zetten en een stoompijpje voor een lekkere bakkie cappuccino. Kan ook warmwater geven voor thee, maar ik raad een gewone waterkoper aan dat is sneller en warmer.
Het enige wat beter kan is het geluid maar dat maken alle merken koffiepads machines.

jeroonlo 31-12-2006
Geschreven voor: Kenwood ESP 107 - Mokabista

Een paar dagen in bezit en ben zeer tevreden , voor de lekkerste koffie
half uurtje van te voren aanzetten en doorlaten lopen zonder pad ! zowel
espresso als senseo heerlijk bakkie !

Bo_nl 04-10-2006
Geschreven voor: Kenwood ESP 107 - Mokabista

Toestel maakt veel geluid , ronduit veel herrie.
Gebruiksgemak is niet echt vriendelijk ,
en het schuim is heel weinig , en verdwijnd snel .
Koffie zetten duurt langer dan bij een senseo.
Al met al niet aan te raden .
Misschien kan ik hem terugbrengen